Hjørring Live appen

Spillereglerne

Sådan foregår The Game - Hjørring Live 2017

The GAME er et reality spil, hvor byens foreninger, uddannelser, handelsliv og kulturinstitutioner arbejder sammen for at skabe den bedste start for dig.

På dagen vil de stå rundt om i vores farverige bymidte med sjove, skæve, vilde og kloge opgaver på de såkaldte GATES. De glæder sig til at give dig og din klasse en forsmag på de forskellige tilbud og aktiviteter Hjørring har hele året rundt.

Se program for The Game 2017 her

Spilleregler og gennemgang

Når I er med i The GAME, kræver det sammenhold, samarbejde, koordinering, styring og kendskab til hinandens stærke og svage sider.

Nye elever og studerende fra alle uddannelser i Hjørring dyster klassevis mod hinanden i sjove, vanvittige, kloge og udfordrende discipliner på de såkaldte GATES, hvor de møder byens kulturinstitutioner, foreninger, organisationer og handlende.

For at give the GAME lidt kulør er byen inddelt i fire farvezoner. Rød, gul, grøn og blå. I farvezonerne ligger en række forskellige gates. I alt næsten 40. (Læs mere om farvezonerne her)

Der vil være et skilt ved gaten, der angiver hvilken farvezone I befinder Jer i og hvilket nummer gaten har.

Gates og Gatekeeper

PLAYEREN tjekker holdet ind klokken 9.30 ved den første GATE QR-kode. Herefter tjekker I ind på nye GATES hver halve time ”lige præcis”!
I alt skal I tjekke ind seks gange.

Vær opmærksom på, at mobilnettet kan blive overbelastet – derfor kan der gå lidt tid, før pointene registreres.

Hver klasse kommer til at besøge i alt 6 gates, fordelt i alle fire farvezoner.
På alle gates I besøger, skal I konkurrere mod 2 andre klasser i en udfordrende, kreativ, lærerig og helt sikkert sjov aktivitet.

Efter hver konkurrence på gaten kåres en 1., 2. og 3. plads.

Aktiviteterne på gaten afspejler hvilken farezone, I befinder Jer i:
I Rød Zone får I opgaver, der handler om kærlighed, blod, varme og omsorg.
I Gul Zone handler opgaverne om nyskabelse, energi, lyn, ild og gnister.
I Grøn Zone er det bæredygtighed, miljø, økologi, sundhed og sport, der er de overordnede temaer for opgaverne.
I Blå Zone handler opgaverne om teknologi, kunst, innovation, vand, is og viden.

De der tager imod Jer på gaten kaldes gatekeepere. Gatekeeperne kommer mange forskellige steder fra; de kan komme fra en uddannelse, som de vil fortælle om. Det kan også være en forening eller organisation, der synes, det kunne være fedt, hvis I lærer dem at kende endelig kan det være I skal besøge teatret, biblioteket, kunstmuseet eller historisk museum.

Sidequests

Når I går fra en gate til den næste har I mulighed for at finde og løse en række sidequests! De er mindst ligeså vigtige som de gates, I besøger. Og det er de fordi, det er hér, at I kan tjene ekstra point.

Op til syv personer fra hver klasse kan hente point ved en sidequest – forudsat man har app’en på sin mobil, naturligvis! Det vil med andre ord sige, at jo flere sidequests I finder og løser, desto større er Jeres chance for at vinde The GAME.

 I finder Sidequests ved at:

  • Være opmærksom på pushbeskeder og nyheder fra appen
  • Læse gatebeskrivelsen. Nogle GATEs har nemlig en sidequests sammen med deres gate.
Download

The GAME afvikles på app’en Hjørring LIVE.

 

Alle fra klassen skal hente Hjørring LIVE app’en.
Det er app’en, der er omdrejningspunktet, når I spiller The GAME.
App’en er udviklet til IOS og Android.
Opgaverne er beskrevet i Hjørring LIVE app’en, så I på forhånd kan forberede Jer lidt.
Når I registrerer Jer i app’en, så husk at sige ja til at modtage push-beskeder! Der kommer nemlig løbende tips og hints om sidequests og andet nyt.

Download app's her:

Apple Store Google Play

Holdtilmelding/registrering

Hver klasse får udleveret en kuvert. I kuverten er klassens QR-kode, der melder Jer til som klasse og giver adgang til Jeres helt unikke rute rundt i byen.

Alle i klassen scanner koden – der er et kamera inde i app’en til at scanne qr-koderne med. Jo flere, der scanner klassekoden, desto flere kender ruten. Så kan alle følge med i hvilke opgaver, I skal ud på. I risikerer heller ikke at blive væk fra hinanden og flere har mulighed for at hjælpe med at score ekstra point til klassen.

I kuverten er der desuden en affaldssæk. Klassen skal samle sit eget affald i sækken – ikke mindst fra spisningen i parken – Til slut skal I aflevere det hos affaldshjælperne, der ved indgangene til parken. Man tjener ekstra gode point på at aflevere sit skrald.

Player + Presseansvarlig

Det er en god ide, hvis klassen vælger en PRESSEANSVARLIG, der tager billeder gennem dagen og uploader dem på Instagram med #hjoerringlive. Billederne bliver vist i loop på storskærmen ved scenen og blandt de bedste billeder trækkes vindere af gavekort til butikkerne i Hjørring.

Klassen skal også vælge en PLAYER. PLAYEREN er under hele spillet hovedansvarlig for, at scanne QR koden når man tjekker ind ved hver GATE, samt sikre, at klassen får sine point på GATEN, når aktiviteten er slut. 

Score + præmier

Der kåres to vinderklasser: én fra Ungdomsuddannelserne - og én fra de videregående uddannelser.

Hovedpræmien for ungdomsuddannelserne er: KLASSEFEST i FUNCENTER

Hovedpræmien for de videregående uddannelser er: KLASSEFEST på Buddy Holly

Ingen kender resultatet af the GAME, før alle point er talt sammen og tjekket efter spillet er slut kl 13.00

Vinderne kåres fra scenen efter koncerten og er klassen ikke til stede, går præmien til den næste i rækken.

Frokost

Efter den sjette og sidste GATE er det tid til frokost i parken.

Maden udleveres fra kl. 12.30 i madboden i Korsgade eller ved p-pladsen ved Hjørring Musiske Skole

Madbodernes placering fremgår af Jeres ruteplan.

Frem til kl 13.00 kan man tanke vand ved Hjørring Vandselskabs Vandbar i Christiansgave. Det giver ekstra point til klassen, hvis I drikker postevand!

Under koncerten vil der være mulighed for at købe kaffe, øl og vand og måske en ekstra sandwich eller snacks.

Affald

I skal aflevere affaldssækken hos affaldshjælperne i Christiansgave. Det skal I gøre senest kl.13.00, hvor spillet blæses af!

Husk i det hele taget at smide affald i affaldspande og sække! Også efter the GAME.

Huskeliste

Ha’ en fantastisk studiestart og husk:

- Alle i klassen henter Hjørring LIVE app’en
- Find en PRESSEANSVARLIG
- Find en PLAYER
- Alle scanner hold QR-koden
- Brug sækken til at samle skrald
- Scan en gate QR-kode hvert 30. minut.
- Find flest mulig sidequest
- Like Hjørring LIVE på Facebook
- Brug #hjoerringlive og følg @hjoerringlive på Instagram
- Hjørring LIVE app’en er 3-6-5